Директория за статии

Мястото в Интернет където публикувате и четете интересни статии.

Представената информация започва с представяне на НАИС, сдружение в частна полза, основано от три асоциации. НАИС е създал първият онлайн Център за алтернативно решаване на потребителски спорове в България. Г-жа Насалевска, сертифициран медиатор, обяснява, че алтернативното решаване на спорове е извънсъдебна процедура за решаване на конфликти между страни, които са изчерпали своите ресурси за разрешаване на спора. Потребителските спорове често възникват след покупка на стока или услуга, и ако не могат да се решат директно, страните могат да се обърнат към организации за АРС. Потребителите се насърчават да познават своите права и да подадат жалба, а НАИС предлага онлайн платформа за решаване на спорове. Медиаторът е нейтрално лице, което помага на страните да постигнат взаимно приемливо споразумение, като им предоставя равнопоставеност и подпомага в разглеждането на спора. Важно е, че медиаторът не трябва задължително да е юрист, но трябва да е сертифициран и да разбира потребителското право.

Коментари

Кой подкрепи тази публикация